Ahad, 18 Oktober 2009

BINTANG




aku cuma sebutir pasir,
yang mengharapkan angin ,
terbangkan aku bertemu bintang...

mengapa mengharapkan bintang dilangit,
tingginya tak tercapai ,
sedangkan tanah  setiasa menerima...

mungkin ada setengah  orang  mengalami situasi diatas...
tp apa motif aku tulis benda ni?.
Hmm...


bintang takkan selama-lamanya bersinar,
satu hari dia pasti malap,
waktu bersinar dia dipuja,
waktu malap dia dipandang sepi...

*itulah nasib Sang bintang...  kesiankan sama bintang ...
dari jadi bintang lebih baik aku jadi batu... walaupun tak dipuja...
walaupun dpandang kosong... tp dia bguna...
hmm... apa motif aku tulis ni?




Oh ya... sebut pasal bintang... masa kecil-kecil kawanku pernah mgajakku kira bape bintang dilangit... aku lihat dia bsmangt kira bintang. katanya kalau dapt kira bintang dng tepat bole @#$#@#... jadi kalau tak ada kerja bolelh kira bintang  dilangit...

* Otak aku makin lama makin sewel... maklumlah tgh demam... aku main tulis jerlah walaupun aku tak tahu apa sebenarnya aku tulis ni...

Tiada ulasan: